Tarih, milletlerin varoluşunun önemli kollarından biridir. Bu vasıtayla beraber yaşamanın, istikrarın, milli değerlerin ve ortak karakterin oluşumunda öncü bir disiplin olarak insanların hayatında önemli bir yere sahiptir. Tarih, dünyanın toplumsal yaşamları mevzusunda bilgi aktarmaktadır. Bununla beraber tarih, insanların bireyler arasındaki yaşanmışlıklarına gerçekçi açıyla bakabilmesidir. Bu gerçeklerle birlikte, toplumsal gelecek adına da yaşantıların aktarımıdır. Bu sebeple kişinin yaşantısı adına hafıza ne denli önemliyse bir milletin devamlılığı için de tarih bu şekilde önemli bir yer tutar. Bir kişi hafızasını kaybederse geleceği yoktur. Tarih de bu şekildedir. Tarihe yüz çeviren bir insan topluluğunun da geleceği olmaz. Çünkü günümüzde yaşadıklarımız, geçmişte yaşadıklarımızın devamıdır.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Derslerinin Tarihçesi
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin ülkemizde eğitim ve öğretimde başlangıcı 1925 senesinde “ihtilaller tarihi” dersi oluştururken; bu dersin eğitim sistemine belli başlı programlarla okutulması ve Türk İnkılabı düşüncesinin kişilere daha etkili nitelikler aktarılması düşüncesi ile 1933 yılında İstanbul Üniversitesine bağlı olan “İnkılap Tarihi Enstitüsü” kurulur. Atatürk’ün desteği ile beraber Türk İnkılabının öncülerinden olan Prof. Dr. Yusuf Hikmet Bayur, Prof. Dr. Yusuf Kemal Tengirşenk Recep Peker ve Mahmut Esat Bozkurt tarafından bu dersler okutulur.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin Amacı
İnkılap sürecini yaşamış olan ve bu aşamalara kadar ön ayak olmuş insanların ruhunda en kuvvetli ileri hareket faktörü olan sıcaklığı ve coşkuyu, ulusal çalışma hayatına çıkacak genç Türk kuşaklarına aşılamak ve onları yaşanılan İnkılâp prensipleriyle yetiştirip vazifeye hazırlamak, Recep Peker’e göre İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin amacıdır.
Atatürk İlke ve İnkılaplarının İlköğretim Derslerinde Okutulması
Bu ders 1936 senesinde eklenmiş olup, bunun sebebi ilkokula devam etmekte olan çocukların cumhuriyetçi, halkçı, milliyetçi, kuvvetli, devletçi, laik, inkılapçı yurttaşlar olarak yetiştirmek gayesindedir. 1980’lere kadar bu dersin ilkokul kademesindeki konuları Tarih, Yurttaşlık Bilgi, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersleri içinde yer almıştır.
Atatürkçülük Kavramı
Milli Mücadele sonucunda milletimizin yaşamış olduğu zorlukların ve kültürel bağnazlığın insanlar arasında birleştirici bir kuvvet olması adına, şimdiki genç kuşaklara “Atatürkçülük” kavramının öğretilmesi oldukça önemlidir. 1986 yılında “Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi” dersinin adına “Atatürkçülük” kelimesi de eklenmiş ve bu dersin adı artık “Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük” olarak değiştirilmiştir. 2005 yılında ilköğretim programlarının da yenilenmesi ile beraber Atatürkçülük konusu 1. Sınıftan 8. Sınıfa kadar kaynaşıklık ilkesince dikey ve yatay dağılımla beraber öğrencilere aktarılmaktadır. İnkılap tarihinde işlenen konularda yapılmış olan önemli işler Atatürk tarafından düşünülmüş ve planlanmış olduğundan, tüm bu çalışmaların ortaya çıkmasını sağlayan düşünce yöntemine Atatürkçülük denir.
Atatürkçülük ve Önemi
Atatürkçülük, Türk milletinin bağımsızlığının elde edilmesi, milli egemenlik ve kültürümüzün çağdaşlaşması için temel amaçların Atatürk’ün belirlemiş olduğu devlet hayatı, fikir hayatı ve ekonomik hayata toplumun temel kurumlarına ilişkin olarak gerçekçi ilke ve düşüncelerin tümüne Atatürkçü Düşünce Sistemi denir.
Atatürkçülükte temel şartlar Atatürk tarafından belirlenmiş olan devlet hayatı, düşünce hayatı ve ekonomik hayata dair gerçekçi olan fikir ve ilkelerdir. Ayrıca Türkiye Cumhuriyetinin de temel prensibi Atatürkçü düşünce sistemine dayanmaktadır. Türk ulusuna günümüzde ve gelecekte tam bağımsızlık, huzur ve refaha sahip olması, devletin ulus egemenliği temeline dayandırılması, aklın ve ilim rehberliğiyle, Türk kültürünün çağdaş medeniyetler seviyesinin üzerine çıkmasının amaçlandığı ilke Atatürkçülüktür.
Atatürkçü Düşünce Metodu Nedir?
Atatürkçü düşünce metodunda Türk milletinin mutluluğu hedeflenir milli birlik ve beraberlikle beraber bilim ve teknolojiye üst düzeyde önem verilmektedir. Atatürkçü düşünce metodunda yurtta da dünyada da barış korunmalıdır. Bu düşünce sistemi başka bir ülkeden esinlenmemiş ve insanlığa hizmet etmenin büyük bir gurur kaynağı olduğunu bildirmektedir. Türk millerinin milli kültürünün gücünden yola çıkılmış; milletin seçme ve seçilme haklarının kullanılmasıyla beraber devlet yönetiminde söz sahibi olunur.
Lise Giriş Sınavlarında İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersine Nasıl Çalışılır
İyi bir üniversite için, iyi bir lise kazanmak sağlam bir temel atmanın ilk aşamasıdır. Sınava hazırlandığınızda alt yapının sağlam olması, sınavda çıkacak olan soruların tamamının yapılabilecek seviyede olması gerekmektedir. Her öğrencinin çalışma ve anlama kabiliyeti farklı olmakla birlikte, sınav ile ilgili olumsuz düşüncelerin bir kenara atılması öncelikli hedefleriniz arasında yer alması gerekir.
Lise giriş sınavlarında her dersin bir çalışma sistemi vardır. Dolayısıyla İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersini de Pruva Akademi’nin uzman kadrosunun hazırlamış olduğu konu anlatımlı kitapları çalışarak büyük bir yol kat etmiş olacaksınız. Bu konu anlatımlarından kendi notlarınızı çıkararak bilgilerinizi pekiştirebilirsiniz. Konu anlatımından sonra da İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi ile ilgili yine uzman hocalar tarafından hazırlanan test kitapları ve deneme kitaplarını çözerek oldukça büyük bir başarı elde etmiş olursunuz.
Lise Giriş Sınavlarında İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Çıkan Konular
Bu derste çıkan soruların büyük bir çoğunluğu, okuduğunu anlama ve yorumlama gücüne dayanır. Dolayısıyla konuları öğrenirken bir bütünlük içinde düşünmelisiniz. Akabinde kelime haznenizi de geliştirmelisiniz. Örneğin milli egemenlik ve bağımsızlığı kavramak için Amasya Genelgesi, Sivas Genelgesi ve Erzurum Genelgesini çok iyi bilmelisiniz. Aksi halde bilgiler tama olarak yerine oturmayacak ve en kötüsü de kısa bir süre içinde unutulacaktır. Ayrıca Yorum sorularını kolaylıkla çözmek için sürekli tekrar yapmalı ve bol bol kitap okumalısınız. Sürekli olarak kitap okumanız, lise giriş sınavlarında İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine katkı sağlayacağı gibi; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Türkçe vb. derslerde de yorum sorularınızı kolaylıkla çözebilmenizi sağlayacak.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Not Çıkarmanın Önemi
Lise Giriş Sınavlarında İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ve diğer derslerde istediğiniz sonuca varabilmek adına not çıkarmayı bir ilke haline getirmelisiniz. Kendi cümleleriniz ve mantığınızla çıkaracağınız notlar size en iyi konu anlatımlı ders notları olacaktır. Bu durum da sizlere birebir ders çalışma alışkanlığını büyük oranda kazandırır.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Soru Çözmenin Önemi
İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi ile beraber diğer dersler için de bol bol soru çözmek ve farklı kaynaklardan farklı soru tarzlarını görmeye ve çözmeye çalışmalısınız. Etkili ders çalışma yöntemlerini bilmek de sizlere büyük bir fayda sağlayacaktır. Pruva Akademi’nin ortaokula yardımcı kaynakları ve Liselere Giriş Sınavları için özel olarak hazırlanmış olan kitaplarını detaylı olarak inceleyin ve hemen kendinize birer adet Sorular Konuşuyor setinden 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Soru Bankası, Sınav Modu setinden olan 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Branş Denemesi ve Teke Tek 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük kitabının ilk Beceri Temelli olan Tam Sayfa Soru Bankası edinebilirsiniz. Artık zor soru hayatınızdan çıkacak ve sınava ait tüm soru çeşitlerine hakim olacaksınız.