Matematik Dersi Zorlukları

Matematik dersi eğitim hayatımız boyunca karşımıza çıkan birinci sınıftan on ikinci sınıfa kadar devam eden bir derstir. Çoğu öğrenci matematik dersi ile yıldızlarını barıştıramazlar. Bu dersin zor olduğunu söylerler. Bundan dolayı sayısala yönelmez eşit ağırlık, sözel, dil gibi bölümleri seçerler. Bazı öğrencilerin de en sevdiği ders matematik dersi olmaktadır. Matematik dersi rakamlar üzerine kurulu bir ders olduğundan dolayı konularının bazıların da hesaplama işlemleri yapmak oldukça zor olabiliyor. Her sınıf atlandığında bütün bilgilerin üzerine ekstra gelen pek çok bilgi oluyor. Öğrenciler bu bilgileri devamlı bir şekilde götürebilmekte zorlanmaktadırlar.


Matematik Dersi Zorlukları Nasıl Giderilir?


Matematik dersi zorlukları nasıl giderilir, sorusunun cevabını madde şeklinde verelim;
• Ders, derste dinlenmelidir.
• Ders dinlendikten sonra konu tekrarı yapılmalıdır.
• Konu ile alakalı çalışma yapıldıktan sonra yine aynı konu ile alakalı test çözülmelidir.
• Çözülen test sayısı az olmamalıdır.
• Farklı kaynaklardan karma testler bir araya getirilerek o konuya ait olabildiğince fazla soru çeşidi görülmelidir.
• Planlı ve programlı bir şekilde bu sistem devam etmelidir.

En Zor Matematik Soruları


En zor matematik soruları kişiden kişiye değişiklik gösterir. Bir kişi türev konusunda gayet iyi bir başarı sergileyip limit konusunda başarısız olabilir. Başka bir kişide limit konusunda gayet iyi bir başarı sergilerken türev konusunda başarısız olabilir. Bu durum değişkenlik gösteren bir durumdur.
Her sınıfın kendine ait matematik müfredatı bulunmaktadır. Bu müfredat içerisinde yer alan konulardan öğrenciye en zor gelen hangisi ise o konu hakkında oluşan matematik soruları öğrenciye e zor matematik soruları olarak gelecektir.

En Zor Matematik Sorularını Nasıl Çözeriz?


En zor matematik sorularının çözümü devamlı bir şekilde matematik çalışmakla gerçekleşebilir. Öğrenciler ben bunda zorlanıyorum diyip o konuyu atlayabiliyorlar. Bunu yaptıkları zaman aslında diğer konularında açığını kendi iradeleri ile oluşturmuş oluyorlar. Matematik dersi içerisinde geometri alanında üçgenler adında geniş kapsamlı bir konu vardır. Üçgenler ilerleyen konular içerisinde dörtgenlerde, çokgenlerde hatta çemberlerde bazen analitik düzlem üzerinde pek çok yerde karşımıza çıkmaktadır. Eğer üçgenler zor olarak görülüp atlanırsa bu durumda üçgenler ile alakalı hiçbir soru yapılmaz bir hal alacaktır.
Matematik dersi bilgiye dayalı bir derstir. Muhakkak konuların bilgisini edinmeniz gerekmektedir. Bilgi edindikten sonra pekiştirmek bilgiyi detaylı bir şekilde kullanabilmek içinde oldukça fazla soru çözmeniz lazım.
Soru çözümü ile bütün konuları pekiştirdikten sonra unutmamak için bulunduğunuz seneye ait denemeler almalı ve kaçıncı sınıfta iseniz o sınıfın denemeleri tekrar amaçlı çözmelisiniz. Daha sonra denemelerde çıkan yanlışların hangi konudan olduğunu tespit edip o konuya tekrar yönelmeli ve daha çok çalışmalısınız. Bu sayede en zor matematik soruları sizin için çerez olacaktır.

Soru 1
Ayten 30 soruluk bir İngilizce testini saat 10:15 ‘te çözmeye başlamıştır. Testte yer alan soruların yarısı 20 dakika 52 saniyede bitmiştir. Kala soruların çözümü de 25 dakika 8 saniyede bitmiştir.
Buna göre ayten testi bitirdiğinde saat kaçtır?
A) 10.46
B) 11.01
C)11.06
D)11.11
Doğru cevap B


Soru 2
300 cm x 12 = 3600 cm = 36 m işlemi aşağıdaki sorulardan hangisinin çözümü değildir?
A) Her ay 300 cm uzayan ağaç boyu bir sene sonunda kaç metre olur?
B) Her biri 300 cm uzunluğunda olan ipliklerden bir düzinesi uç uca bağlandığında oluşan iplik kaç metre olur?
C) Bir günde 300 cm yol giden karınca 12 günün sonunda kaç metre yol gider?
D) Bir makine yarım günde 300 cm kumaş üretiyor, bir tam günde kaç metre kumaş üretir?
Doğru cevap D


Soru 3
3542 – x6y = 25z7
X, y, z, hangi sırası ile hangi sayının karşılığıdır?
A) 875
B) 885
C) 965
D) 975
Doğru cevap D


Soru 4
4000 kişilik kapasitesi olan trende 3075 yolcu vardır. ilk durakta 650 inmiş 370 yeni yolcu binmiştir.
Son durumda trende kaç koltuk boştur?
A) 925
B) 1020
C) 1205
D) 1295
Doğru cevap C


Soru 5
488/8 bölme işleminde bölen ve bölünen en yakın onluğa yuvarlandığında ulaşılacak olan tahmini bölme sonucu ile gerçek bölme sonucu arasındaki fark kaçtır?
A) 9
B) 10
C) 11
D) 12
Doğru cevap D


Soru 6
X, y, z harfleri işlem sonuçlarını temsil etmektedir. Bu işlemler;
700 x 10 = X
23.000 : 100 = y
500 – 100 = z
Buna göre x + y+ z kaçtır?
A) 1330
B) 7423
C) 7630
D) 9700
Doğru cevap C


Soru 7
Bir kütüphanede toplam 1.300 kitap vardır. bu kitaplardan 500 ü ders kitabı, 100 tanesi çizgi roman, 150 tanesi şiir, 300 tanesi ansiklopedidir. Hikaye kitaplarının sayısı ise bilinmemektedir.
Verilen bilgilere göre hikaye kitabı sayısı kaçtır?
A) 150
B) 200
C) 250
D) 300
Doğru cevap C

Soru 8
Bir dar açının doğal sayı olarak alabileceği en büyük değer ile bir geniş açının alabileceği en küçük değer arasında kaç derecelik fark vardır?
A) 91
B) 90
C) 2
D) 1
Doğru cevap C


Soru 9
Selin toplam 2 ay 1 hafta 5 gün süren yaz tatilinin 54 gününü evinde ve kalan süreyi şehir dışında geçirmiştir.
Selinin yaz tatilinde şehir dışında bulunduğu süre aşağıdakilerden hangisidir?
A) 22 gün
B) 20 gün
C) 18 gün
D) 16 gün
Doğru cevap C


Soru 10
Binler basamağında 3 boncuk, yüzler basamağında 2 boncuk, onlar basamağında 2 boncuk, birler basamağında 6 boncuk olan abaküste verilen doğal sayının en yakın yüzlüğe yuvarlanması ile elde edilen sayı kaçtır?
A) 3000
B) 3200
C) 3220
D) 3230
Doğru cevap B